Motivaatiota vailla!

Keskustelua treeniohjelmista sekä treenistä.

Motivaatiota vailla!

ViestiKirjoittaja SundayJogger päivämäärä 24 Heinä 2008, 09:15

Ensinnäkin hienoa päästä korkkaamaan uudenkarhea keskustelupalsta!! :)

Olen treenaillut noin 4 vuotta salilla ja nyt on motivaatio alkanut hiipumaan. Olisikohan täältä mahdollista saada vinkkejä miten piristää treeniä? Esim. kokemuksia miten salitreenistä saisi monipuolisemman?

Kaikki vinkit ovat tervetulleita!
SundayJogger

Re: Motivaatiota vailla!

ViestiKirjoittaja Treenaaja päivämäärä 04 Elo 2008, 11:37

Mulla on ollut samanlaisia vaivoja, eli treeni ei ole aina maistunut.
Olen kokeillut muuttaa kuntosalilla sarjan pituuksia aina sopivin välein, mutta tehokkaimmaksi keinoksi olen keksinut uusien tavotteiden asettamisen.
Ellei ole mitään "päämäärää" tuntuu treeni turhauttavalta!! Vaikka päämäärä olisi yksinkertainenkin, sillä saa uutta puhtia sekä sen saavutamisen jälkeen saa myös mukavan olon.
Parempaa vinkkiä ei valitettavasti ole tähän hätään antaa...
:P
Päämäärä kohti siis! ;)
Treenaaja

ViestiKirjoittaja Pippuri päivämäärä 28 Heinä 2009, 10:40

Äh.. ei kuulosta tuntemattomalta asialta tuo motivaation puute. Tietyin väliajoin se pääsee iskemään. Varsinkin silloin kun tulee vuosimaksu salilta. :)
Sitä alkaa laskemaan kokonaishintaa sekä päiviä jolloin on päässyt salille ja salikäynnin keskihintaa.
Tällä hetkellä vielä tuntuu, että ei saa tulosta näkyviin, joten sekin on kaivanut loven innostukseen.
Ehkä se tästä taas taittuu paremmaksi.
Pippuri

ViestiKirjoittaja Falcon päivämäärä 25 Elo 2009, 17:53

Moi!

Yksi keino lisätä motivaatiota on treenata yhdessä hyvän kaverin kanssa. Sopikaa jostain tavoitteesta, jonka saavuttamiseksi kiritätte toisianne. Sopikaa myös jostain pienestä korvauksesta (esim. kahvit, protejuoma, tms), jonka harjoituksen syyttä väliin jättävä joutuu toiselle maksamaan. Nämä voivat auttaa vötkyn iskiessä.

Hyvä personal trainer voi myös toimia tsempparina. Miehillä mukava kivannäköinen naispuolinen pt voi kummasti motivoida käymään salilla ahkerasti. Tämä toimii ehkä myös päinvastaisina pareina (naispuoliset lukijat voivat kommentoida tätä).

YT

Falcon
Falcon

ViestiKirjoittaja Pippuri päivämäärä 02 Syys 2009, 10:01

Moi!

Tuo idea korvauksesta kaverille, mikäli jää treeni väliin peruusteetta, on loistava!

Olen itse tässä taittanut niskaa motivaation puutteelta sillä, että olen metsästänyt uusia liikkeitä ja sitä kautta muokannut treeniäni ja saanut puuttunutta intoa.
Ei tarvitse aina tehdä ihan samoja liikkeitä. Esim. vatsatreeniin olen löytänyt aika mukavasti liikkeitä lehdistä ja jollain tasolla treeniä käsittelevistä jenkkiohjelmista.
Pippuri

Paluu Treeni